onsdag 6 augusti 2008

Invigning av ny gårdsbutik - Norsholm idag.

Igår var vi där, det var folk överallt. Det är mycket som ska vara klart till en invigning. Våra vänner Lennart och Britta är på god väg att infria sina drömmar. Jag, min man Vidar samt våra vänner Kjell och Coco ( Kjell och Lennart är kusiner dessutom) damp ner i Norsholm igår kväll. Med oss hade vi fina stolsöverdrag som skulle sättas på alla stolar samt fixade och grejade med lite blommor. Det är ett väldigt fint hus de har byggt, med ett otroligt läge vid Göta Kanal.

Jag var förbi där för två veckor sen, och det har hänt massor. Men så har hela deras familj slitit hela sommaren för den sista glansen inför öppnandet. Du vet kanske själv hur "lätt" det kan vara att få tag i myndighetspersoner, hantverkare eller köpa in sånt som saknas - under juli. Men skam den som ger sig. Och idag kommer avgörandet!

Mat-Tina ska fixa med maten, så klart, och sprida glädje med sitt solstrålande leende. Tur det, för den andra solen verkar ha tagit semester. Landshövdingen i Östergötland ska säga något vackert och inspirerade - vilket alltid behövs när någon vågar satsa och göra något.

Själv ska jag njuta av allt som finns att beskåda i disken, och på hyllorna. Självklart kommer det att inhandlas ifrån butiken också. Det mesta lokalt producerat och ekologiskt - i snygga förpackningar!

Min kamera är inte riktigt på hugget än, eller kanske jag? - men det kommer bilder.

Inga kommentarer: