lördag 8 november 2008

Muf-utbildning

I dag hade jag förmånen att få träffa ett stort gäng muf:are för att prata politik. Muf anordnade en utbildning som riktades sig både till nya medlemmar och till dem som redan varit med ett tag. Jag kan inte nog poängtera vilken nytta jag själv haft av att vara med i Muf, allt man lär sig och de kontakter man knyter under den tiden. 

Mitt huvudsakliga fokus i dag var landstingspolitiken och det var många som hade frågor. Diskussionerna handlade om allt från skatteutjämning till turtätheten i kollektivtrafiken. 














Vi började med att skriva ned vilka begrepp vi förknippar med moderat ideologi. Det var en bra utgångspunkt för att sen gå in på vilka konkreta politiska projekt vi driver inom landstinget och hur de hänger samman med våra grundläggande värderingar. 












Många engagerade muf:are var på plats i Nacka.  












Bea var också där för att prata om sitt arbete i regeringen. 











Jessica var en av de duktiga arrangörerna.











Många hade frågor efteråt. 












Konferensstandarden har uppenbarligen höjts sen mina muf-konferenser. Både glass- och popcornmaskin fanns.

Inga kommentarer: