Hej Catharina! Jag blev väldigt imponerad av ditt proffsiga framförande på TV4 i morse. Du svarade sakligt och berättade hur handlingsplanen mellan aktörerna på tågtrafiken utvecklats och belyste de problem med tex älgolyckor m.m som gör att inte tillräckligt med reservtåg kan sättas in och långa resor till reperationstället för loket. Tycker du är jätteduktig! Jag arbetar själv i kollektivbranschen och vet hur små marginalerna kan var pga tex låga anbud och dålig lönsamhet. Jag tycker du är en jätteduktig infrastrukturminister! Kram från en beundrare / Fredrik, Mölndal
Till Catharina Elmsäter Svärd Du är skeptisk till den holländska modellen!? Och du vill att det ska ta tid för att inte vara kortsiktig!! Att ge svenska företag och svensk arbetskraft inom transport en möjlig överlevnad tycks enormt komplicerat trots att situationen med dumpade löner och otillåten cabotagetrafik - hur synlig som helst - har pågått i 20 år! Men - nuvarande regering och speciellt riktat till Catharina E S verkar inte ha vare sig förstått eller har kompetens för sitt uppdrag. En fortsatt fri "arb etsinvandring" håller ju med en viss automatik ner svenska löner. Som sagt i 20 år... hur lång tid behöver ni. Hur många svenska åkerier skall gå på knä, hur många svenska förare skall bli utan arbete, hur många liter diesel skall stjälas (eftersom utl förares löner är låga tar man in det på att stjäla diesel). Hur lång tid behöver ni? Aldrig någonsin har transportbranschen varit så utsatt i en ojämlikhet som så styvmoderligt skapas av det egna landets regering och myndigheter. Som sagt... hur lång tid behöver ni... Efter valet kanske du inte behöver ta dig någon tid..
6 kommentarer:
Tycker du ska stoppa upp julgranen någonstans dvs om den får plats och AVGÅ
Mvh,
Therese Ö
Korrupta jävel.
Hej Catharina! Jag blev väldigt imponerad av ditt proffsiga framförande på TV4 i morse. Du svarade sakligt och berättade hur handlingsplanen mellan aktörerna på tågtrafiken utvecklats och belyste de problem med tex älgolyckor m.m som gör att inte tillräckligt med reservtåg kan sättas in och långa resor till reperationstället för loket. Tycker du är jätteduktig! Jag arbetar själv i kollektivbranschen och vet hur små marginalerna kan var pga tex låga anbud och dålig lönsamhet. Jag tycker du är en jätteduktig infrastrukturminister! Kram från en beundrare / Fredrik, Mölndal
Avsätt mer pengar till rälsunderhåll annars kommer du nog att sova dåligt om nätterna när den stora tågolyckan inträffar.
Till Catharina Elmsäter Svärd
Du är skeptisk till den holländska modellen!? Och du vill att det ska ta tid för att inte vara kortsiktig!!
Att ge svenska företag och svensk arbetskraft inom transport en möjlig överlevnad tycks enormt komplicerat trots att situationen med dumpade löner och otillåten cabotagetrafik - hur synlig som helst - har pågått i 20 år!
Men - nuvarande regering och speciellt riktat till Catharina E S verkar inte ha vare sig förstått eller har kompetens för sitt uppdrag. En fortsatt fri "arb etsinvandring" håller ju med en viss automatik ner svenska
löner. Som sagt i 20 år... hur lång tid behöver ni. Hur många svenska åkerier skall gå på knä, hur många svenska förare skall bli utan arbete, hur många liter diesel skall stjälas (eftersom utl förares löner är låga tar man in det på att stjäla diesel). Hur lång tid behöver ni? Aldrig någonsin har transportbranschen varit så utsatt i en ojämlikhet som så styvmoderligt skapas av det egna landets regering och myndigheter. Som sagt... hur lång tid behöver ni...
Efter valet kanske du inte behöver ta dig någon tid..
Såna som du skulle åtalas för landsföräderi
Skicka en kommentar