torsdag 12 juni 2008

Chat


Idag har jag och Sten Nordin chattat med intresserade stockholmare. Frågorna handlade både om stort och smått. För mig var det ett nytt sätt att möta medborgarna och även om det ibland var lite svårt att hinna svara i samma takt som frågorna kom in så tyckte jag att det var jättekul. Ni kan läsa resultatet av chatten här

Om du missade möjligheten att chatta med mig och Sten kan du komma förbi utanför NK:s entré imorgon mellan 15.00-16.00. Då finns vi där för att prata stockholmspolitik med alla som vill.

Gårdagens möte med Politiker08-gruppen kändes väldigt bra. Totalt består gruppen av ca 70 intresserade deltagare och redan nu på första mötet framkom många intressanta tankar. Jag ser fram emot att efter sommaren dyka ner ännu djupare i deltagarnas resonemang och idéer.

För övrigt tycker jag att regeringen gör en bra och viktig prioritering med den satsning på jämställdhets i skolan som presenterades idag. Lärarnas kunskaper kring traditionella könsroller kommer att stärkas upp och även sex- och samlevnadsundervisningen skall förbättras genom tydligare mål.

Inga kommentarer: