lördag 19 juli 2008

Levande landsbygd i Norsholm

Idag har jag varit i Norsholm utanför Norrköping och hälsat på våra vänner Britta och Lennart som bygger nytt hus vid Göta kanal. Den 6 augusti ska de öppna en gårdsbutik där deras köttdjur ska säljas. Vid deras invigning kommer bland annat Mat-Tina att medverka.

Nu i förberedelsearbetet ville de ha mig och vännen Coco som smakråd för inredning och annat praktiskt.

Brittas och Lennarts initiativ att starta sin gårdsbutik är bra i dubbel bemärkelse - dels är det kul att de förverkligar en dröm de haft sedan länge, dels bidrar de till landsbygdsutvecklingen.

Efter utflykten till Norholm avslutades kvällen på Vidbynäs krog tillsammans med min man Vidar, min son Victor, hans kompis Jocke, min syster Maria, hennes man Andreas, deras dotter Victoria samt vännerna Coco och Kjell.

Inga kommentarer: