torsdag 3 juli 2008

Lite socker på tillvaron!


Lite socker eller lite socker? En krydda i livet, när tiden finns, är för mig att baka bullar. Det har jag gjort ikväll.
Sen ett år tillbaka har jag köpt hushållsnära tjänster. Varannan vecka kommer en fantastisk tjej, Katja, och städar och fixar hemma. I dag är en sån dag. Att njuta av nystädat och sen få dona runt i köket och lämna en doft av nymald kardemumma - det är ett socker i tillvaron.
Denna gång valde jag att inte ha på pärlsocker vid baket - istället blir det pudersocker på vid servering. Det är något jag lärt mig av Leila-som bakar! I morgon får jag besök, en arbetslunch hemma på landet i Enhörna. Då blir det bullar till kaffet.
Nu hoppas jag, liksom många jag känner som inte har lika bra ekonomi som jag själv, att förslaget att betala det redan reducerade priset för hushållsnära tjänster går igenom och börjar från 1 januari nästa år. Då kommer jag att beställa städning varje vecka - eller kanske lite trädgårdsservice.
Min äldre bekante, som har behov av hemtjänst, har även kommit på att med köp av denna service kan hon få precis det hon behöver, inte det som någon har bedömt att hon behöver!
Anders Borg har nu möjligheten att ytterligare underlätta i människors vardag - annars blir det andra bullar!
"Alla är söta - utan socker!"

Inga kommentarer: