tisdag 9 september 2008

"En sån där"

Utmanad av Sofia åtar jag mig uppgiften:

Regler:
* Posta reglerna först.
* Svara på alla frågor.
* Skicka vidare utmaningen till sex andra bloggare.
* När du postat dina svar, berätta för den som utmanade dig.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:
* Förbereda dagebs debatt
* Ringa dotterns skola
* Kolla flygbiljetter
* Köpa hem kaffe och tvättmedel
* Boka en SPA-tid

Vad gjorde du för tio år sedan:
I september 1998 var vi mitt uppe i en intensiv valrörelse så jag for land och rike runt tillsammans med alla duktiga kampanjearbetare. Tyvärr vann vi ju inte riksdagsvalet detta år men jag kom in i riksdagen på en ordinarieplats.

Ställen du bott på:
0-2 år: lägenhet i Karlhov, Södertälje
2-8 år: Ekeby villaområde, Södertälje
8-21 år: Hammarby i Överenhörna, Södertälje
21-25 år: Södertälje centrum
25 år- : Hammarby i Överenhörna, Södertälje

Fem saker du skulle göra om du var miljardär:
* Bygga en fantastisk hästgård med sjöläge
* Ge mina barn, syskon och syskonbarn en bra grund för ett fortsatt bra ekonomiskt liv
* Bygga en idrottshall åt Enhörna IF
* Starta någon affärsrörelse - turismverksamhet - på landsbygden, men storstadsnära
* Bjuda mina vänner på ett gott party varje höst - i november - när det är som mest grått

Sex personer att skicka vidare till
* Christer G Wennerholm
* Gustav Andersson
* Jan Ericson
* Elisabeth Svantesson
* Anna König Jerlmyr
* Dag Larsson

Inga kommentarer: